Tuesday, December 6, 2011

RESEPI APAM SERI AYU

salam semua.


Kebosanan melanda aku hari nir...pnat rasernya nak melihat kejer yang bertimbun nir..aku teringin lak nak makan apam seri ayu..Search punya serch dapatlah rsepinya.Kenal tak Apam seri ayu?? ha...mehh kita sama-sama kongsi ilmu yang saya dapat daripada internet tadi...



ha.dah kenal dah?sungguh ayu kan?hee.

so ari ni aku nak kongsi ngan korang resepi kuih seri ayu ni.
sgt enak dimakan pada petang hari smbil berkebun 
ye mak cik mak cik.harap maklum.hee.

resepi kuih seri ayu

Bahan-bahan ( 25 - 30 biji )
2 biji telur
1 cawan gula
2 cawan tepung gandum
1 cawan santan
1 sk ovellete
1 sk perisa pandan
pewarna hijau
kelapa putih + sedikit tepung gandum dan garam

Cara-cara
1.pukul gula dan telur hingga kembang, masukkan ovellete dan pukul lg
2.masukkan tepung, santan, perisa pandan dan pewarna, pukul lg 
hingga sebati
3.isikan kelapa putih dlm acuan, tekan sikit supaya mampat, 
tuangkann adunan dan kukus lebih kurang 7 minit

source : myresepi

aku sgt suka kuih apam seri ayu ni.jom la semua try buat.
confirm korang pun suka jugak.hee.

No comments:

Post a Comment

Share it